Per-Olof Olsson

Journalist, medietränare och mediakonsult

Per-Olof Olsson har mångårig erfarenhet från mediebranschen och han talar om omvärldsanalys, pressetik, idrottshistoria och om att våga misslyckas som chef.

Per-Olof Olsson är journalist, medietränare, mediekonsult och numera egen företagare. Han har över 30 års erfarenhet från mediebranschen. Per-Olofs ämnen är, förutom medieträning, omvärldsanalys av det svenska medielandskapet, konsten att skriva ett pressmeddelande, pressetik ur ett utgivarperspektiv, sportjournalistik, våga misslyckas som chef, idrottshistoria och de olympiska spelen, nyhetsjournalistik före och efter mordet på Olof Palme.

Per-Olof Olsson började som sportreporter på Expressen och Radiosporten och fortsatte sedan till Tidningarnas Telegrambyrå (TT) där han slutade som sportchef. Efter några år på TV4 fortsatte Per-Olof Olsson till Svenska Dagbladet där han var sportchef i tre år. 1998 växlade han över till att bli kanalchef för Sveriges Radio Värmland. Efter fem år som lokalradiochef värvades Per-Olof Olsson till Värmlands Folkblad där han var redaktionschef och ansvarig utgivare 2003-2007. Sju olympiska spel, mordet på Olof Palme, attentatet mot World Trade Center, den falske läkaren i Torsby och Tsunami-katastrofen är några av de stora nyhetshändelser som Per-Olof Olsson på ett eller annat sätt varit med och bevakat.

Per-Olof Olsson

Underhållande utbildare

Sök

Använd gärna vår avancerade sökning om ni vill kunna förfina sökningen efter föreläsare

Boka talare

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2

Boka talare

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2