Hem > Personligheter > Henrik Uggla

Henrik Uggla

Varumärken och affärsutveckling

Författare, utbildare som talar om hur man använder ett varumärke för affärsutveckling och om hållbara strategier för personligt varumärkesbyggande.

Henrik Uggla är docent i Strategic Brand Management med ett starkt fokus på strategiska framtidsfrågor i gränssnittet mellan företaget och konsumenten. Han är en av Europas ledande tänkare inom Brand Portifolio Management och varumärkesallianser. Författare till 10 böcker, talare, konsult och forskare vid Institutionen för Industriell Ekonomi på KTH samt kursansvarig för områdena varumärkes- och affärsstrategi på Berghs School of Communication. Bland annat talar Henrik Uggla om affärsutveckling genom varumärket, hur man kan återanvända varumärkesresurser, om hållbara strategier för personligt varumärkesbyggande och "Jag Inside"™ strategier, om den postmoderna konsumenten, om nya trender inom positionering, om co-branding och brand alliances, om franchising och licensiering och mycket mer.

Henrik Uggla vann 2013 utmärkelsen "årets marknadsföringsbok i Sverige" av Sveriges Marknadsförbund för sin bok "Varumärkessamarbeten"

Boka eller få mer information - svar samma arbetsdag!

Vi hjälper dig hitta den bästa föredragshållaren för ert evenemang.

Ämnesområde?
Arrangemang/Event?
Talare?
Namn
Företag
Befattning
Adress
Postnummer
Ort
Telefon
E-post
Pris/Budget
Meddelande/Övrigt

Kontakta oss

Stockholm: 08-545 535 00
Göteborg: 031-719 65 00
Malmö: 040-600 70 70
E-post info@talarforum.se Lediga tjänster

Föreläsare Moderatorer Artister Internationella föreläsare

Google translate

Talarforum i Skandinavien AB, Norr Mälarstrand 6, 112 20 Stockholm. Tel: 08-545 535 00. E-post info@talarforum.se

Cookies Webbkarta