Henrik Uggla
Varumärken och affärsutveckling
Föreläser om hur man använder ett varumärke för affärsutveckling och om hållbara strategier för personligt varumärkesbyggande.
Henrik Uggla är docent i Strategic Brand Management med ett starkt fokus på strategiska framtidsfrågor i gränssnittet mellan företaget och konsumenten. Han är en av Europas ledande tänkare inom Brand Portifolio Management och varumärkesallianser.
Henrik är författare till 10 böcker. Han vann 2013 utmärkelsen "Årets marknadsföringsbok i Sverige" av Sveriges Marknadsförbund för sin bok Varumärkessamarbeten.
Henrik är forskare vid Institutionen för Industriell Ekonomi på KTH samt kursansvarig för områdena varumärkes- och affärsstrategi på Berghs School of Communication. Bland annat talar Henrik Uggla om affärsutveckling genom varumärket, hur man kan återanvända varumärkesresurser, om hållbara strategier för personligt varumärkesbyggande och "Jag Inside"™ strategier. Han talar också om den postmoderna konsumenten, nya trender inom positionering, co-branding och brand alliances samt franchising och licensiering.