Henrik Uggla
Varumärken och affärsutveckling
Föreläser om hur man använder ett varumärke för affärsutveckling och om hållbara strategier för personligt varumärkesbyggande.
Henrik Uggla är docent i Strategic Brand Management med ett starkt fokus på strategiska framtidsfrågor i gränssnittet mellan företaget och konsumenten. Han är en av Europas ledande tänkare inom Brand Portifolio Management och varumärkesallianser.
Henrik är författare till 10 böcker. Han vann 2013 utmärkelsen "Årets marknadsföringsbok i Sverige" av Sveriges Marknadsförbund för sin bok Varumärkessamarbeten.
Henrik är forskare vid Institutionen för Industriell Ekonomi på KTH samt kursansvarig för områdena varumärkes- och affärsstrategi på Berghs School of Communication. Bland annat talar Henrik Uggla om affärsutveckling genom varumärket, hur man kan återanvända varumärkesresurser, om hållbara strategier för personligt varumärkesbyggande och "Jag Inside"™ strategier. Han talar också om den postmoderna konsumenten, nya trender inom positionering, co-branding och brand alliances samt franchising och licensiering.
Pressbilder
Varumärke
Marknadsföring
Framtid
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni