Henrik Uggla

Varumärken och affärsutveckling

Föreläser om hur man använder ett varumärke för affärsutveckling och om hållbara strategier för personligt varumärkesbyggande.

Henrik Uggla är docent i Strategic Brand Management med ett starkt fokus på strategiska framtidsfrågor i gränssnittet mellan företaget och konsumenten. Han är en av Europas ledande tänkare inom Brand Portifolio Management och varumärkesallianser.

Henrik är författare till 10 böcker. Han vann 2013 utmärkelsen "Årets marknadsföringsbok i Sverige" av Sveriges Marknadsförbund för sin bok Varumärkessamarbeten.

Henrik är forskare vid Institutionen för Industriell Ekonomi på KTH samt kursansvarig för områdena varumärkes- och affärsstrategi på Berghs School of Communication. Bland annat talar Henrik Uggla om affärsutveckling genom varumärket, hur man kan återanvända varumärkesresurser, om hållbara strategier för personligt varumärkesbyggande och "Jag Inside"™ strategier. Han talar också om den postmoderna konsumenten, nya trender inom positionering, co-branding och brand alliances samt franchising och licensiering.

Pressbilder

Henrik Uggla

PR/Kommunikation

Framtid

Sök

Använd gärna vår avancerade sökning om ni vill kunna förfina sökningen efter föreläsare

Boka talare

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2

Boka talare

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2