Jenny Hagman
Fokus, långsiktighet och välmående
Vad näringslivet kan lära av idrotten och tvärtom.
Hon var en av huvudtränarna i Svensk Golf mellan 2005-2009 och skrev då både träningsartiklar och spelade in träningsfilmer för tidningen och på golf.se. Hon kommer under 2017 att synas igen som en av tidningens profiler. Hon har jobbat som säljare, marknadschef och operativ VD i flera år och idag kombinerar hon sina erfarenheter till att coacha individer och företag inom personlig utveckling, träning och ledarskap.
Jenny föreläser inom områdena träning, entreprenörskap, ledarskap, och mental träning. Sedan april 2016 är Jenny certifierad Medicinsk Yoga instruktör och kan därmed lägga till en del i sin verksamhet som bygger på att hjälpa hennes elever och kunder att utvecklas och må bra på vägen. Jenny är idag ambassadör för Peak Performance och Callaway och är en av United Influencers profiler. Jenny äger och driver en podcast - Idrott- och ledarskapspodden som jag startade 2016. Intervjuar här idrotts- och ledarprofiler med fokus på mental styrka.
Jennys första träningsbok är planerad att släppas i mars 2018, en träningsbok för golfare med fokus på teknik, fysisk och mental träning.
Jenny startade Hagman Golf 1997 och idag heter företaget Hagman Golf & Consulting. Jenny har en fil. mag ifrån Handelshögskolan i Göteborg och en bachelor of Science i ekonomi ifrån college i USA. Jenny har varit spelande golfproffs och är PGA licensierad golftränare samt PT. Hon har gått flera coachutbildningar.
Pressbilder
Ledarskap
Friskvård & Träning
Entreprenörskap
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni