Gillis Herlitz
Kommunikation över kulturgränser - Mänskliga relationer och beteenden
Gillis Herlitz är något av en expert på mänskliga relationer och beteenden. Han har bakgrund som antropolog och etnolog och med omfattande praktisk erfarenhet från många kulturer runt om i världen. Hans reflektioner är träffsäkra, roliga och målande.
Gillis Herlitz är något av en expert på mänskliga relationer och beteenden. Med en bakgrund som antropolog och etnolog med omfattande praktisk erfarenhet från många kulturer runt om i världen. Fast mest ägnar han sin tid till att skriva och föreläsa om hur människornas situation är i det svenska arbetslivet. Hans ämnen är företagskulturer, kulturgrammatik och socialgrammatik, som handlar om kulturella skillnader och om konsten att umgås med folk. Han talar om kommunikation och relationer på arbetsplatser, om värderingar och attityder och om de kulturella skillnader som även finns svenskar emellan.
Gillis Herlitz brukar lyfta fram fyra kardinaldygder för ett bättre samarbete: Mod. Rättvisa. Självinsikt. Vishet. Mod att våga visa osäkerhet, rättvisa till skillnad mot godtycke, självinsikt så man förstår sig själv och hur andra uppfattar en, och vishet så man kan skilja på ont och gott och välja det goda. Och om att Darwin inte talade om överlevnaden av de starka, som många tror, utan om överlevnaden av de anpassningsbara.
Pressbilder
Medarbetare & Team
Underhållande facilitatorer
Mångfald
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni