Annika Telléus

Annika Telléus

Glädje, tillit, trygghet

Förutom att prata om grupputveckling, arbetsglädje och kommunikation brinner Annika Telléus för att ge verktyg och sprida kunskap om hur mycket vi har att vinna på att bli bättre på att lyssna.

Att lyssna är en förmåga hon menar att många har tappat i vårt samhälle idag och som hon vill råda bot på. När vi verkligen lyssnar på varandra skapas tillitsfulla relationer både privat och i arbetslivet. Lyssnar vi dessutom på oss själva blir vi klara över vilka värderingar vi har, hur vår vision ser ut och varför vi gör det vi gör. Vi hamnar på rätt plats och skapar förutsättningar för kreativitet och effektivt samarbete. Hennes uppskattade föreläsning "Lyssna människor klokare och världen bättre" är varm och tillåtande, lekfull och samtidigt klok. Vi har alla så mycket att vinna på att bli bättre på att lyssna!

Annika Telléus är den framgångsrika pionjären inom e-handeln, som varit med och lagt grunden för H&M's kundinsiktsarbete. Hon har under många år lyssnat på kunder över hela världen i rollen som analytiker och researcher. Hon har stor erfarenhet av affärsutveckling och var ett högt uppskattat bollplank inför uppstarten av varumärkena H&M Home, och Other Stories samt Afound, just för sin förmåga att lyssna på kunder. Annika har under åren genomfört ett stort antal workshops och fokusgrupper med såväl kunder och ledningsgrupper runt om i världen. Annika har även utbildat kursledare inom H&Ms interna utbildningsverksamhet och är sedan länge en eftertraktad kursledare i ledarskap, kommunikation, presentationsteknik och i konsten att lyssna.

Med lekfullhet och mycket värme delar Annika med sig av sina spännande och insiktsfulla erfarenheter på ett sätt som verkligen berör och får dig att tänka i nya banor. Som föreläsare är Annika både lugn och trygg på scen med såväl hög närvaro som energi. Hennes föreläsningar byggs upp av berättelser som blandas med övningar och konkreta tips som kan användas direkt, oavsett verksamhet.

Annika är i grunden maskiningenjör och textilekonom. Hon kombinerar det idag med sin fördjupning och häftiga påbyggnad inom psykologi, NLP och coachning. För att anpassa varje föreläsning lyssnar Annika in och utgår från vad just ni vill ha och behöver. Oavsett var ni befinner er och hur er arbetsgrupp ser ut, gör hennes breda erfarenhet, unika förmåga att berätta och goda pedagogik att ni får med er ett bestående värde som gör skillnad i verksamheten. Hon talar på stora event, för små och stora företag samt organisationer i Sverige och internationellt (hon har bl a föreläst i Seoul och Tokyo).

Exempel på föreläsningar:
• Lyssna människor klokare och världen bättre
• Skapa team som trivs - Lyssna på varandra!
• Underlätta förändring genom att lyssna bättre
• Bli kundcentrerad på riktigt - Lyssna på dina kunder!
• Presentationsteknik - Bli lyssnad på!
• Självledarskap - Lyssna på dig själv!
• Byt perspektiv - Vi har rätt båda två!

Sagt om Annika:
"It is the perfect mix between exercise, facts and self reflection. Thank you for a great hour full of inspiration and learnings!" - Cecilia Martinez-Pesce, H&M.

"Annika är en fantastisk föreläsare som med sin klokhet och kunskap, sin humor och närvaro griper tag i mig och jag glömmer både tid och rum! Jag vill aldrig sluta LYSSNA!" - Cecilia Isaksson, Urban Paleo Center.

"Man får känslan av att du verkligen kan och har upplevt det du pratar om och förmedlar det med energi." - Samir Benaissa, Centiro Solutions AB.

"Otroligt inspirerande, ger enkla verktyg att ta med sig ut i vardagen och ämnet är väldigt viktigt på vår väg att lyckas. Både internt och hos våra kunder." - Helena Bragée, Pulsen Retail AB.

Pressbilder

Annika Telléus

Annika Telléus

Personlig utveckling

Presentationsteknik

Kundvård

Sök

Använd gärna vår avancerade sökning om ni vill kunna förfina sökningen efter föreläsare

Boka en talare

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2

Boka en talare

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2