Torkel Klingberg
Hjärnans kapacitet
Torkel Klingberg är läkare och professor i kognitiv neurovetenskap vid Brain Institute på Karolinska institutet i Stockholm
Torkel Klingbergs forskning har uppmärksammats inom forskarvärlden och i internationell media, bland annat i Scientific American och New Scientist. Han har tagit emot utmärkelser från International Neuropsychological Association, utsetts till en av Framtidens Forskningsledare av Stiftelsen Strategisk Forskning och innehar en akademiforskartjänst vid Kungliga Vetenskapsakademien. Han fick års 2011 Göran Gustafsson pris i medicin "för sin uppmärksammade forskning kring neuronal plasticitet, som visar att träning kan påverka arbetsminnets kapacitet". Han har tillsammans med olika programmerare utvecklat programvara för träning av strokepatienter och barn.
Han är också författare till två böcker. Den första, "Den översvämmade hjärnan" (2007) har utgivits på sju språk. Den andra boken, "Den lärande hjärnan", kom ut 2011.
Pressbilder
Föreläsare med ämnesexpertis
Psykologi
Hjärnan
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
Idag 15:25
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
Idag 15:09
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
Idag 15:06