Stefan Einhorn
Professor, författare och flitig TV-gäst
Stefan Einhorn föreläser om goda relationer, ledarskap, snällhet, klokhet, framgång och bemötande i vården.
Stefan Einhorn är professor i molekylär onkologi vid Karolinska Institutet. Han är dessutom en ofta förekommande gäst i radio och TV och har skrivit flera böcker, såväl fack- som skönlitteratur. Stefan Einhorns mest välkända bok är Konsten att vara snäll – som sålts i över 300 000 exemplar och översatts till 18 språk.
Stefan Einhorn är sedan många år verksam som föreläsare och har blivit utsedd till bästa lärare vid Karolinska Institutet. Han talar bl.a. om etik på arbetet, goda relationer, ledarskap, bemötande i vården och – inte minst – konsten att vara snäll. Ett annat tema är optimal problemlösning med föreläsningar som konsten att bli klok, det visa ledarskapet och vägen till framgång.
Hans slutsats, som bygger på vetenskapliga studier, är att det sätt på vilket vi bemöter och stöttar våra medarbetare och andra medmänniskor i slutändan kommer att avgöra hur framgångsrika vi blir och hur väl en arbetsgrupp lyckas.
Pressbilder
Podcasts
1. Stefan Einhorn intervjuas av Pelle Tornell
Professor och överläkare vid Radiumhemmet. Tidigare institutionschef vid Karolinska Institutet. Av studenterna utsedd till bästa föreläsare vid Karolinska Institutet 1999. Författare till flera böcker, bland annat En dold Gud, Ont i Kroppen, Den sjunde dagen, Konsten att vara snäll, Medmänniskor, Vägar till visdom och Änglarnas svar.
Artiklar
Vård
Ledarskap
Personlig utveckling
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
Igår 15:25
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
Igår 15:09
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
Igår 15:06