Åke Pålshammar
Hjärnan i fokus
Åke Pålshammar gör något så unikt som att hålla föreläsningar om neuropsykologi, vad som händer i hjärnan vid depression och Alzheimers, den unga tonårshjärnan etc på ett underhållande sätt.
Vad vet vi om hjärnans roll vid beteenden och känslor, minnen och tankar, utveckling och personlighet? Vad händer när något inte fungerar? Vad vet vi om hjärnan vid depression och utbrändhet, minnes- och uppmärksamhetsproblem, vid åldersrelaterade störningar och demenssjukdomar, typ Alzheimer?
Om detta och mycket annat handlar Åkes föredrag, kurser, seminarier, upptakts- och inspirationsmöten.
Åke Pålshammar är neuropsykolog och universitetslektor vid Uppsala Universitet där han specialiserat sig på att popularisera hjärnan. Han anlitas av bland andra Utbildningsradion och Hjärnfonden, både som expert, skribent, föredragshållare och rådgivare. Hans föreläsningar mycket uppskattade och pedagogiska och han väver in forskning och humor på ett underhållande sätt.
Pressbilder
Utbildare med ämnesexpertis
Inspirerande föreläsare
Underhållande föreläsare
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni