Paul Svensson
En stjärnkock med flera stora utmärkelser i bagaget
Paul Svensson syns ofta i TV-rutan där han lockar med grön, förförisk matlagning. Han föreläser om hållbar, njutningsfull mat, gastronomi och hur vi kan reducera vårt matsvinn genom kunskap och nyfikenhet.
Paul Svensson är en av Sveriges stjärnkockar med nästan 2 decennium av erfarenheter som kökschef och kreativ ledare för Bon Lloc, Fredsgatan 12 och Fotografiska - Världens bästa museirestaurang 2017.
Han har även utmärkt sig med en femte plats i 2003 års kock-VM, Bocuse d’Or i Lyon, där de bästa kockarna träffas i tävlan för att utse de främsta matlagarna i världen. Han är grundare till matsvinnsrörelsen Retaste.
Ni känner nog igen honom som tv profil för program som Landgång, Strömsö, Maträddarna eller Sveriges yngsta mästerkock där han inspirerar till sin passion för en grönare matfilosofi.
Paul Svensson arbetare även som professionell utbildare och föreläsare inom restaurangnäringen och näringslivet. Hans ämnen är hållbar njutning, en grön matfilosofi, framtidens mat och zero waste.
Paul Svenssons styrka ligger i den starka passionen och viljan att förändra beteenden genom lust, nyfikenhet och kunskap.
Pressbilder
Moderatorer med ämnesexpertis
Miljö
Miljö
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
Igår 15:25
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
Igår 15:09
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
Igår 15:06