Leif Edvinsson
Världens förste professor i intellektuellt kapital
Leif Edvinsson är professor i Lund, författare med en omfattande näringslivsbakgrund. Han har även bland annat varit rådgivare år regeringen och FN
Leif Edvinsson är innehavare av världens första professur i "Intellektuellt kapital" vid Lunds Universitet, inspiratör och vd för Universal Networking Intellectual Capital. Tidigare ansvarig för "Human Resources and Intellectual Capital" på Skandia och ansvarig för träning och rekrytering på SEB samt vd och styrelseordförande för konsultföretaget Consultus.
Författare och talare som bland sina ämnen har det intellektuella kapitalet, kunskap och lärande samt Corporate Longitude (värdet av det mänskliga och intellektuella kapitalet).
Leif Edvinsson är en av världens ledande experter på intellektuellt kapital, och en av nyckelpersonerna som skapade detta begrepp. Han har genom sina banbrytande åsikter om organisationernas mjukvara, anlitats som rådgivare åt den svenska regeringen för landets tjänsteexport. Han har även arbetat som speciell rådgivare åt FN: s Handelscentrum och han var en av grundarna av Tjänsteförbundet (numera integrerat i Svenskt Näringsliv).
Sportprofiler som föreläser
Utbildare med en företagsledarhistoria
Föreläsare med ämnesexpertis
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni