Joakim Jardenberg
Rådgivare, affärsängel, bloggare och medieguru
Joakim "Jocke" Jardenberg är en förändringsförespråkare, framtidskramare och debattör i allt som rör sig runt gamla, nya, digitala och sociala medier.
Redan 1994 internetifierade Joakim Jardenberg mediesverige, bland annat genom att starta upp aftonbladet.se, fixa ut resultaten från riksdagsvalet och ta plats redan på sidan 59 i boken "De byggde internet i Sverige". Med ett ben hos användaren, ett ben i tekniken och ett ben i affären har han alltid sökt förklara det komplicerade på ett enkelt sätt och skapa nytta och effekt ur alla de nya möjligheterna.
Joakim arbetar framför allt som rådgivare i internetfrågor med bland annat VD och ledningsgrupp för fem stora börsbolag på kundlistan. Han är också delägare i fyra startups (tex Planeto och Videoplaza), håller presentationer, modererar och utbildar samt arbetar pro bono för ett bättre samhälle. Många kallar honom sociala medier-terapeut. Andra kallar Joakim för VD-viskare, då han är rådgivare till VD:ar från sveriges 25 största företag, ett internationellt med över 350 000 anställda och ett litet svenskt tillväxtbolag.
På uppdrag av SKL arbetar han med tillsammans med ett gäng smartskallar, och sveriges alla kommuner, regioner och landsting, med projektet "Digitalisering för lärande och livskvalitet". Under två år var Joakim Sveriges enda Internetchef. han tog ett förordnande över två år för att se till att Helsingborg blev bäst i världen på internet, och använde internet för att bli den bästa stad man kunde bli.
Joakim har blivit utsedd till en av tio digitala profiler som statsministern bör lyssna på, av tidningen Internetworld. Bloggen Jardenberg Unedited har röstades fram till branschens bästa blogg om media.
Pressbilder
Processledare med tung ämnesexpertis
Inspirerande utbildare
Framtid
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni