Karin Zingmark

Maxa snacket

Ledarskap och kommunikation i en uppkopplad värld.

Karin Zingmark har över 20 års erfarenhet av att driva förändring på temat kommunikation och ledarskap från en rad ledande befattningar inom främst media- och IT-branschen. Senast i rollen som marknadschef på Microsoft. Idag är hon en efterfrågad föreläsare och strategisk rådgivare. Karin är aktuell med debutboken Maxa Snacket, som nominerats som Årets Marknadsföringsbok 2017. Boken har även lyfts av bland andra DN, som en av de mest läsvärda managementböckerna just nu.

Under alla år som anställd har Karin intresserat sig för de möjligheter som kommer med digitaliseringen. Hon insåg tidigt att internet ger globalisering, ett högt tempo, konkurrens från oväntat håll och krav på transparens som i sin tur gör att vi inte kan göra som vi alltid gjort. Vi kan inte fatta beslut i stängda rum, med hjälp av historisk fakta såsom försäljningsrapporter och kundundersökningar för att därefter delegera till en separat avdelning som ska kommunicera ut beslutet. Det fungerade förr, när vi hade ett långsammare tempo och ett enklare medielandskap. Idag måste vi bygga kommunikativa organisationer, som lyssnar, för dialog och driver förändring i samklang med vår omvärld. För detta krävs ett helt nytt ledarskap, som förstår hur man gör för att leda i en uppkopplad värld. Karin går igenom de förutsättningar som krävs samt ger konkreta tips och en inspirerande guidning till hur man bygger sin kommunikativa organisation, rustad för morgondagen.

Karin anpassar sina föreläsningar efter era behov, oavsett om det är inspiration för hela företaget, avdelningen eller ledningsgruppen. Hon skapar gärna interaktivitet med åhörarna och är licensierad via Hyper Island för att facilitera workshops i syfte att ta inspiration till beslut och genomförande.

Sagt om Karin;

Jag har jobbat med Karin vid många tillfällen, när hon talat på några av mina konferenser däribland Webbdagarna - en av Sveriges ledande konferenser inom webb och digital kommunikation. Karins kunnande och entusiasm blir uppenbart för alla i rummet, oavsett storlek på publik. Lägg därtill hennes vilja att dela sina insikter som marknadsförare, ledare och expert i en digital värld och du får en fantastisk talare. Hon är en stjärna. - Magnus Höij, fd chefredaktör IDG Internet World.

En mycket bra och inspirerande föreläsare. Proffsig och fick med mycket på kort tid. Jätteintressant och högaktuellt ämne. - konferensdeltagare januari 2018.

Väldigt aktuellt och insiktsfullt! - konferensdeltagare januari 2018.

Pressbilder

Liknande profiler

Föreläsare

Föreläsare med som lämnar publiken extra klok

Utbildare