Cilia Holmes Indahl
Specialist på hållbara innovationer
Ursprungligen från Norge har Indahl en dubbel masterexamen i hållbar innovation och internationell affärsverksamhet från HEC Paris och BI - Norges Handelshögskola.
Cilia Holmes Indahl samlar på affärsmodeller på samma sätt som andra samlar på konst. För henne finns det inget vackrare än ett företag som har hittat ett sätt att tjäna bra pengar på att göra världen till en bättre plats. I sina föreläsningar går hon igenom hur man lyckas med hållbarhet i affärslivet och förmedlar en imponerande mängd kunskap och relevanta exempel i ett energiskt 20 minuters tal.
Cilia började sin karriär i New York där hon arbetade med förhandlingarna kring FN:s hållbara utvecklingsmål och har under de senaste 8 åren arbetat med att översätta vad hållbarhet innebär för företag och investerare.
Hon flyttade till Stockholm 2020 för att hjälpa den globala investeringsorganisationen EQT att etablera och leda dess stiftelse. EQT Foundation stöder entreprenörer och forskare som driver gränserna för hållbarhetens inverkan.
2019 lyftes Cilia fram som en av Norges topp tre kvinnliga talare. Enligt henne är en bra föreläsning en som är underhållande, lärorik och tankeväckande. Hennes löfte är att alltid återuppfinna det hon delar med sig av och att aldrig hålla samma föredrag två gånger.
Pressbilder
Organisation
Framtid
CSR
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni