Stefan Engeseth

Bli uppslukad av Sharkonomics

Stefan Engeseth är en av Europas mest kreativa affärsutvecklare och mest spännande föreläsare, han föreläser över hela världen samt är gästprofessor. Han har precis kommit ut med sin fjärde bok: Sharkonomics

Stefan Engeseths föreläsningar levererar nytänkande inom marknadsföring, varumärken, försäljning, ledarskap, Internet/sociala medier som anpassas till olika branscher. Han håller i workshops i kreativitet, inspiration och nya synsätt på företagets möjligheter. Stefan är författare till fyra böcker, där Sharkonomics är hans fjärde. Tidigare titlar: Detective Marketing; One – A Consumer Revolution for Business; The Fall of PR & the Rise of Advertising.

Stefan har föreläst för bland andra: Ericsson, TEDx, TRE, Statoil, Oracle, Handelsbanken och Posten, samt hållit i kreativitets-, akademiska- och affärsseminarier. Stefan är baserad i Stockholm men föreläser även flitigt utomlands.

Föreläsare inom:
• Sharkonomics – Attack- och försvarsstrategier för företag baserat på hajars beteende. Hajar är extremt anpassningsbara föreläsningen har anpassats för ex bygg, internet, tryck, media, reklambyråer.
• Workshops (kreativitet, inspiration och nya synsätt på företagets möjligheter).
• Marknadsföring/Varumärken/Sociala Medier.
• ONE – Bli ett med kunden. ONE anpassas till ledarskap, Internet/sociala medier, marknadsföring, försäljning, varumärken, kreativitet/produktutveckling samt till olika branscher.
• The Fall of PR and the Rise of Advertising.
•Detective Marketing

Sagt om Stefan:
"Stefan Engeseth är en fantastisk föredragshållare!"- Peo Axelsson, VD, Marknadscheferna

"Creative parallels to the world of nature and sharks and provides a fresh look at business." - Merci Olsson, Marketing and Communications Director, Nobelprize.org

"Finally something new and fresh! Straight to the point." - Tonje Elisabeth Aaroe, Industry Manager, Google

Stefan Engeseth

Liknande profiler

Marknadsföring

Varumärke

Varumärke