Simon Wardley
Mapping, IT strategy, and new technologies
Simon Wardley, based in the UK, is a Researcher for the Leading Edge Forum and his focus is on the intersection of IT strategy and new technologies.
Simon is a former CEO, former advisory board member of startups (all now acquired by US Giants), a fellow of Open Europe, inventor of Wardley Mapping, a regular conference speaker and a researcher for the Leading Edge Forum. He uses mapping in his research for the LEF covering areas from Serverless to Nation State competition whilst also advising/teaching LEF clients on mapping, strategy, organisation and leadership.
As a geneticist with a love of mathematics and a fascination in economics, Simon has always found himself dealing with complex systems, whether it’s in behavioural patterns, environmental risks of chemical pollution, developing novel computer systems or managing companies. He is a passionate advocate and researcher in the fields of open source, commoditization, innovation, organizational structure and cybernetics.
Pressbilder
Entreprenörskap
IT
Ledarskap
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni