Pelle Thörnberg
Journalist med mångårig erfarenhet från TV och tidningar
Pelle Thörnberg föreläser om hur media fungerar i vårt samhälle och han arbetar även som engagerad och påläst moderator.
Pelle Thörnberg är journalist med mångårig verksamhet på Rapport, Aktuellt, TV-sporten, regional-TV med flera, samt även tidigare för lokaltidningar, Expressen och som frilansjournalist. Moderator och talare med ämnen som t.ex. hur media fungerar och hur man kan träna sig för detta och vad som egentligen händer bakom kulisserna.
Vad gör en moderator? Man kan säga att hans uppgift är att åstadkomma det goda samtalet. Detta kräver kompetenta deltagare, en motiverad publik och en ledning – en moderator – som är både fast och öppen.
Pelle Thörnberg är också väl skickad att berätta om hur media fungerar i vårt samhälle. Han kan berätta hur du skall agera när en journalist ringer, och även vad du absolut inte skall göra för att inte förvärra en möjlig skandal och starta ett regelrätt mediadrev. Du får även lära dig allt om knep och tricks i medievärlden. Hur man skriver pressreleaser och bjuder in, bemannar och genomför presskonferenser. Om hur du skall agera och formulera dig för att bli uppmärksammad och få ut ditt budskap, liksom om genmälen, beriktiganden och anmälningar.
Pressbilder
PR/Kommunikation
Föreläsare
Moderatorer med ämnesexpertis
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni