Dag Lotsander
Lean ledarskapsfilosofi - Viljan att ständigt bli bättre
Ta tillvara kraften och kreativiteten hos alla ledare och medarbetare med Lean. Dag Lotsander är en uppskattad föreläsare som talar om Toyotas ledarskapsfilosofi, även kallad Lean, och vad det betyder för ledarskap och medarbetarskap.
Dag Lotsander, som i grunden är beteendevetare, har 20 års erfarenhet av att arbeta inom Toyota i roller som bland annat försäljningschef och marknadsdirektör. Han hade också i uppdrag att driva kulturförändringen i Sverige när ledarskapsfilosofin "The Toyota Way" infördes i Toyotas tjänsteproducerande verksamheter, med start 2003. I samband med det tog han också initiativet till att sammanfatta professor J Likers bok "The Toyota Way" i ett häfte som sedan har spridits i över 100 000 exemplar.
Sedan 2008 är han konsult och föreläsare i eget företag och hjälper organisationer inom både näringslivet och offentlig sektor att öka kunskapen om vad lean är och att mobilisera kraften hos ledare och medarbetare.
Lean är en ledarskapsfilosofi och ett sätt att tänka, som ursprungligen kommer från Toyota. Filosofin får nu allt större spridning i företag och organisationer. Lean handlar om att ha effektiva och flexibla processer som är utformade efter kundernas behov. Grunden är att skapa kundnytta genom att ta bort allt slöseri genom att bygga in kvalitet i arbetet och utjämna arbetsbelastningen. Ledstjärnor är värdeskapande, enkelhet och helhetstänkande. En förutsättning för att lyckas är att involvera och engagera medarbetarna i verksamhetens alla led.
Pressbilder
Inspirerande föreläsare
Ledarskap
Ledarskap
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni