Carin Holmquist
Professor på Handels - Talar om kvinnligt företagande
Carin Holmquist är både professor och konsult med mångårig erfarenhet från både offentliga och privata organisationer. Hennes specialitet är kvinnligt företagande - sett ur flera olika aspekter.
Carin Holmquist är professor på Handelshögskolan i Stockholm – den första kvinnan – och konsult med erfarenhet från såväl offentliga som privata organisationer. Hon är en van föreläsare och hennes specialämnen är kvinnligt företagande, med allt från inspirationstal till fakta sammanställningar, genus och ekonomi – om kvinnors roll i ekonomin, varför det är så och vad man kan göra åt det, internationalisering av småföretag – hur det ser ut och vad man ska tänka på och entreprenörskap i existerande organisationer – hur man bygger för entreprenöriellt beteende.
Carin Holmqvist har under flera decennier följt småföretag och entreprenörer, såväl som forskare som aktiv deltagare i olika sammanhang. Hon kan mycket om hela fältet men ett par områden ligger henne speciellt varmt om hjärtat. Kvinnors företagande är ett sådant område – hennes studier inom fältet är de största och mest heltäckande i Sverige och har väckt internationell uppmärksamhet. Ett annat område är kvinnors (och mäns) villkor i de ekonomiska sammanhangen, i ledarskapet, som anställda etc.
Pressbilder
Mångfald
Entreprenörskap
Ekonomi
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni