Renata Chlumska
Professionell äventyrare som besteg Mount Everest
Renata Chlumska sysselsätter sig med extrema utmaningar och talar om hur man sätter upp mål och om hur man får en vinnande attityd.
Renata Chlumska är något så ovanligt som en professionell äventyrare. Som första svenska har hon bestigit världens högsta berg, Mount Everest. Renata är dessutom egen företagare, utbildare och föreläsare. Hon talar om äventyret och allt det ger, samt naturligtvis om de olika ingredienser som krävs i form av motivation, förändringsbenägenhet, målfokusering och riskvärdering. Eftersom moderna äventyr ofta är omfattande projekt med många människor involverade, talar hon även om projektledning, ledarskap och teambyggnad.
Renata var naturligtvis ingen novis när hon besteg Mount Everest. Fyra år tidigare var hon till exempel baslägerchef för Göran Kropps expedition till Everest samt ansvarig för filmteamet.
Därefter cyklade hon hem till Sverige. Vare sig man klättrar i berg eller bedriver någon annan extrem sysselsättning, är verktygen man måste använda för att uppnå sina mål desamma som inom företagsvärlden, menar hon.
Viktigast av allt är attityden.
Fast det måste nog erkännas, Renatas resor är lite mer fantastiska än de man upplever i det vanliga arbetslivet.
Video
Pressbilder
Äventyr
Ledarskap
Målsättning
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni