Per Wildenstam

Sociala Medier — Marknadsföring — modeller och principer

Per Wildenstam är författare till boken Marknadsföring — modeller och principer. Han är en mycket erfaren föreläsare som regelbundet arbetar med bland annat Stockholms universitet, IHM Business School och Företagsekonomiska institutet.

Per Wildenstam har i många år arbetat framgångsrikt som konsult i marknadsföringsfrågor. Han är också lärare och handledare på affärsskolor och högskolor inom marknadsföringsämnet. Hans bok, Marknadsföring - modeller och principer, som första gången kom ut 2008 har nu tryckts i nästan 20 000 exemplar och används på flertalet högskolor runt om i Sverige.

Under föreläsningen kommer Per att ta med dig på den hisnande resa som marknadsföringsområdet gjort de senaste åren och han kommer också att ge ett stort antal konkreta råd hur du ska arbeta med dessa frågor för att bli framgångsrik i en hårdnande konkurrens.


Per skräddarsyr sina föreläsningar, helt efter kundens behov. Här är två exempel på innehåll i en föreläsning:

1. "Sociala medier är väl inget för ett riktigt företag", om hur man kan använda sociala medier i ett BTB-företag (business-to-business). Föreläsningen är laddad med aktuella exempel på företag som lyckats bra och några som inte tänkt sig för. På ett lättsamt och underhållande sätt går Per igenom, i ganska högt tempo, följande rubriker:
Bakgrund
Segmentering
Positionering
ROI (Return on investment)
Innehåll

2. CSR i marknadsplanen. CSR betraktas ibland som en fristående del av företaget men jag anser att man ska planera in CSR i marknadsplanen precis som andra aktiviteter. På ett lättsamt och underhållande sätt går jag igenom, i ganska högt tempo, följande rubriker:
Bakgrund
Varför CSR?
Exempel på när det inte funkat så bra
Exempel på när det funkat bättre
CSR som marknadsstrategi
CSR och Employer Branding
Kopplingen till marknadsplanen

Per Wildenstam

Underhållande utbildare

Underhållande föreläsare

Föreläsare med ämnesexpertis

Sök

Använd gärna vår avancerade sökning om ni vill kunna förfina sökningen efter föreläsare

Boka talare

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2

Boka talare

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2