Maud Olofsson
Jag är den jag är, om
Vad krävs för att slå sig fram som kvinna i politiken.
Maud Olofsson gick tidigt med i Centerpartiets Ungdomsförbund, CUF.
År 2001 valdes hon till partiordförande i centerpartiet – den åttonde i ordningen. Hon satt som näringsminister och vice statsminister under åren 2006-2010.
Hon talar om hållbar utveckling, framförallt för näringslivet. Hur ska man tänka!
Mauds ansvar som minister gällde bl.a. frågor rörande näringslivsutveckling, basindustri, konkurrenspolitik, behovsmotiverad forskning och utveckling (inklusive bland annat rymdfrågor), statlig ägarpolitik, regional utvecklingspolitik, turism, gruv- och mineralpolitik samt energipolitik.
Hon talar om innovation, globaliseringens förutsättningar, tillväxt, ekonomisk utblick i världen.
Hon vill få förtag att förstå vilken värld dom befinner sig i.
Genom att tänka och agera mångfald och nytänkande, åstadkom hon omfattande omprövningar.
År 2014 utkom hon med memoarerna Jag är den jag är, om "resan till maktens centrum". Boken är en personlig skildring av vad som krävts för att slå sig fram som kvinna i politiken och ögonblicksbilder av beslutsfattandet från insidan.
Pressbilder
Ledarskap
Ledarskap
Politiker som föreläser
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni