Ison Glasgow
När jag inte hade nåt
En gripande uppväxtskildring och en stark berättelse om utanförskap, utsatthet och det starka bandet mellan en mor och en son som söker sin plats i en rotlös tillvaro.
New Yorks larmande gator i mitten på 1980-talet. Ison Glasgow är fem år och bor med sin mamma och mormor i stadsdelen Queens. Här har droger och våld alltmer tagit över. Ingen plats för ett barn, tycker hans mamma och flyttar med sin son till Sverige för ett nytt och bättre liv.
Här finns Isons papa, den store rastafarimannen från Jamaica, med sitt omisskännliga utseende och sin starka karisma. Ison vill vara som han, med rastaflätorna samlade i en mössa. Men snart efter deras ankomst i Stockholm försvinner pappan och Ison och hans mamma får klara sig på egen hand. De har ingenstans att bo, inget att äta. De sover ofta ute och Isons mamma skaffar pengar genom att dansa och uppträda på stadens gator.
När jag inte hade nåt är en öppenhjärtig, rak och personlig berättelse om en pojkes väg från fattigdom och utsatthet till att bli en av Sveriges mest hyllade rapstjärnor. Här berättar Ison Glasgow för musikjournalisten Emil Arvidson om sin uppväxt och hur den kommit att forma honom till den han är idag.
Pressbilder
Föreläsare som drar publik
Miljö
Miljö
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni