Fredrik Mattsson
Mellanmänsklig kommunikation
Fredrik föreläser om mellanmänsklig kommunikation, presentationsteknik, mötesteknik, bemötande och konsten att skriva effektivt i jobbet.
Fredrik Mattsson är föreläsare och rådgivare i så väl talad som skriftlig kommunikation. Han föreläser på teman som mötesledning, presentationsteknik, bemötande och effektivt skrivande. Både humor och gestaltning finns med i verktygslådan.
Några vanliga rubriker när Fredrik Mattsson föreläser:
- Mötesledning i praktiken - att skapa möten där man möts
- Det goda samtalet - om bemötande och närvaro
- Kroppsspråket ljuger - att tala så att andra vill lyssna
- Så skriver du så att andra vill läsa
- Att bemöta andra och varandra - om gott bemötande på jobbet
- Det svåra samtalet
Fredrik är en av författarna till Skrivarkokboken. Han är också improvisatör och aktör och han gestaltar inte sällan de begrepp och teman han talar om. Han är journalist, har en fil. kand. i litteraturvetenskap och har arbetat som chefredaktör.
Tillsammans med kollegan Camilla Rönngren arbetar han med träning i bemötande, där kursdeltagarna får öva på svåra samtal i praktiken.
Pressbilder
Kommunikation & Bemötande
Krishantering
Underhållande moderatorer
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
Igår 15:25
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
Igår 15:09
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
Igår 15:06