Anette Jönsson
Ledarskap och personlig utveckling
Anette Jönsson har arbetat med ledarskap, organisationsutveckling och personlig utveckling i ett par decennier. Hon talar gärna om grunderna för förändring, sunt förnuft och mod att försöka.
Anette Jönsson arbetar som utbildare, konsult och föreläsare inom områdena ledarskap, organisationsutveckling och personlig utveckling sedan över ett decennium. Innan hon började arbeta i egen regi arbetade hon i över 15 år med dessa frågor på Volvo Personbilar och dessförinnan var hon stationschef på hertz och innan dess lärare på IHM Business School. Anettes ämnen är ledarskap, grupputveckling och gruppsykologi, personlig utveckling, emotionell intelligens och förändringsledarskap – förändringens fyra rum.
Ledarskap handlar mycket om självinsikt kombinerat med kännedom om mellanmänskliga relationer. Om jag vet hur jag själv fungerar så ökar sannolikheten att jag skall kunna hantera mitt ledarskap på ett bra sätt. Har jag sedan förståelse för varför andra agerar eller reagerar som de gör så ökar förutsättningarna ytterligare. Anette Jönsson arbetar med utveckling på ett enkelt och pedagogiskt sätt. Mycket är upplevelsebaserat och kopplat till en teori. "Lära genom att göra". De flesta människor vet oftast vad de borde göra men gör det inte. Mycket handlar faktiskt om sunt förnuft och att våga.
Pressbilder
Ledarskap
Personlig utveckling
Föreläsare som sprider klokskap
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni