Anders Mildner
Journalist, författare och föreläsare
Anders Mildner har de senaste 15 åren ingående skildrat beteendeförändringar i samtidskulturen vilket gjort honom till en flitigt anlitad analytiker och debattör. Han är en mycket populär föredragshållare, känd för sitt roliga och historieberättande.
Anders Mildner är en erfaren journalist med ett speciellt gott öga till internet, medier och politik. Hans bredd går dock inte att ta miste på, han har jobbat som debattchef på Svenska Dagbladet, ledarskribent på Expressen, nyhetsreporter på Sydsvenskan, samt och kulturchef på Smålandsposten.
2012 kom ha ut med den kritikerhyllade boken "Koltrasten som trodde att den var en ambulans". Boken är en historisk berättelse om var samhällets alla ljud kommer ifrån – och vad de gör med oss.
Vid sidan av sitt arbete som skribent har han drivit ett flertal digitala delaktighetsprojekt och var också initiativtagare till den första kollaborativa utställningen i Sverige – musikprojektet Popstad, som sågs av över 60 000 besökare på museet Kulturen i Lund.
Anders ger roliga, inspirerande och insiktsfulla föreläsningar om dagens kulturomsvängningar – ofta med fokus på journalistik, medier och internetutveckling.
Pressbilder
Samhällsbyggnad
Värderingar
Samhällsbyggnad
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni