Yasmin Tilles

Yasmin Tilles

Projektledare by design

Hon brinner för affärsutveckling, entreprenörskap och digital marknadsföring.

Hon har tidigare bevakat den digitala arenan i sin roll som eventchef på Webbdagarna av IDG. I dag har hon rollen som Marketing Manager på it-säkeretsbolaget Detectify som nyligen listades som en av Europas hetaste startups av WIRED för andra året i rad.

Detectify grundades av en grupp topprankade etiska hackare av den enkla anledningen att internet är trasigt från ett säkerhetsperspektiv. Yasmin jobbar idag sida vid sida med (goda) hackare runtom i världen och har byggt upp bolagets starka varumärke som – med nästintill obefintlig marknadsbudget – lyckats få stor spridning på sitt innehåll. Bland annat har deras blogginlägg fångats upp av titlar som WIRED, The Next Web, Observer och Nyhetsmorgon över 150 gånger de senaste åren. Vid sidan av detta driver hon en prisbelönt resblogg och föreläser inom digital marknadsföring.

Yasmin kan prata om marknadsstrategi, content marketing, datadriven marknadsföring, employer marketing, inbound marketing, sociala medier och traditionell PR – samt it-säkerhet med fokus på white hat hacker-världen och de spelregler som etiska hackare jobbar efter.

Hon har tidigare föreläst på arbetsplatser, startupevent och skolor som Medieinstitutet, Nackademin och Södertörns högskola och fått mycket positiv feedback. Hon har haft en publik på cirka 800 personer, på välkomstceremonin för nya studenter på Södertörns högskola två år i rad.

Marknadsför som en startup = global spridning utan budget

Yasmin berättar om hur hon med smart innehållsmarknadsföring positionerade ett pyttelitet svenskt startup så att det blev en "security giant" i resten av världen. Content marketing = inget nytt, men ack så svårt att få till i praktiken. Yasmin visar hur man hittar och skapar sina egna innehållshjältar på företaget, fast ingen egentligen har varken tid eller lust.

Detectifys innehåll har fångats upp över 200 gånger av titlar som WIRED, The Next Web, Observer och Nyhetsmorgon de senaste åren. Därtill har de ökat bloggtrafiken med 200% de senaste 12 månaderna, lyckats med konststycket att skapa content marketing som konverterar och engagerat sina kollegor för att nå ut med sitt budskap. Ta del av Yasmins marknadsstrategi och konkreta tips inom områden som content marketing, datadriven marknadsföring, employer marketing, inbound marketing, sociala medier och traditionell PR.

Pressbilder

Yasmin Tilles

Entreprenörskap

Marknadsföring

Entreprenörskap

Sök

Använd gärna vår avancerade sökning om ni vill kunna förfina sökningen efter föreläsare

Boka talare

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2

Boka talare

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2