Ulrika Ewerman
Den affärskritiska kundupplevelsen
Det många som pratar om kundupplevelsen som nyckeln till framgång, men vad är egentligen en bra kundupplevelse? Hur kan man veta vad kunderna efterfrågar och hur skapar man en kundcentrerad organisation?
Idag är kundupplevelse och kundcentrering en självklarhet. Det finns knappast en företagsledning som inte skrivit "kunden i centrum" i sina strategiska styrdokument och det mappas kundresor och samlas kunddata som aldrig förr. En slagning på LinkedIn ger över 5 miljon träffar på personer som har "customer experience" i sin titel. När kundcentrering börjar bli ett allmänt begrepp, ställer sig många nästa fråga; Hur får vi det att hända? Hur kan vi börja göra och inte bara prata om att vi är kundcentrerade?
Ulrika Ewerman är en expert inom kundupplevelse (CX), kunddriven affärsutveckling och kundorienterad organisationsutveckling på internationell nivå, med 20 års erfarenhet som konsult (Veryday och McKinsey). Ulrika kommer senast från en roll som Head of CX på Volvo Car Mobility där hon utvecklade en kundfokuserad organisation i en snabbrörlig agil miljö. Ulrika Ewerman driver nu ett eget konsultbolag där hon hjälper företag att bli genuint kundcentrerade.
Ulrika Ewerman är lämplig för både företag som nyligen börjat fokusera på kundcentrering och de som redan är etablerade och vill ta kundcentrering till nästa nivå. Dessutom är hon en erfaren och inspirerande workshopledare och erbjuder även interna utbildningar.