Thomas Fogdö
Motivation, målfokusering och mental träning
Thomas Fogdö förlamades på ett träningspass och talar i dag om sina erfarenheter. Om motivation och om att anstränga sig för att nå mål. Och om att inställning och attityd betyder mer än fysiska förutsättningar.
Thomas Fogdö var tidigare utförsåkare i Sveriges alpina landslag och vann världscupen i slalom 1993. Två år senare bröt han ryggraden på ett träningspass och blev förlamad från midjan och ned. I dag är han egen företagare och arbetar som mental rådgivare parallellt med att han föreläser om sina erfarenheter, som idrottare, patient och näringsidkare. Hans ämnen handlar om målfokusering och mental träning, om konsten att möta motstånd och att ta framgång.
Thomas menar att vi alla är skapta för att prestera och att vi därför bör försöka optimera våra förutsättningar så gott vi kan. Hur mycket vi sedan väljer att anstränga oss är förstås upp till var och en. Han anser att sättet att hantera motstånd är oftast det som avgör om man kommer att lyckas bra eller mindre bra. Inställning och attityd betyder mer än de faktiska fysiska omständigheterna. För högpresterare som lärt sig att möta och hantera motstånd blir motståndet faktiskt snart en förutsättning för att engagera sig. Toppprestationer kräver motstånd.
Pressbilder
Utbildare
Målsättning
Utbildare som är sportprofiler
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni