Philip de Croy
Thanatolog och författare
Philip de Croy är thanatolog, författare och doktorand. Genom föredrag, mediamedverkan och "Boken för dig som en dag ska dö" har han fått människor från alla delar av samhället att reflektera kring livets slut.
Som Sveriges enda thanatolog (dödsvetare) står han först i kön för intervjuer i media om döden och dess historia, riter och symboler.
Så oavsett du hört honom i radio eller TV, läst hans texter eller lyssnat till hans föreläsningar kommer du känna igen hans personliga berättarstil. Philip trollbinder sin publik inom teologi traditioner, symboler och död oavsett vi tror på en, flera eller inga gudar alls.
Med personlig värme lyckas han levandegöra det döda, det trodda och det förflutna, skräddarsytt utifrån era önskemål. Philip är även barnboksförfattare, just nu aktuell med kapitelboken "Siffertjuven" för era 6-12 åringar.
Pressbilder
Moderatorer med en utbildande profil
Aktivitetsledare
Moderatorer med Storytelling
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni