Per Lydmar
Hotell- och krögarikon
Per Lydmar är mannen bakom bland annat Hotell Lydmar och den lyxiga restaurangen Strandvägen 1.
Som talare är Per Lydmar engagerande och dynamisk.
Per Lydmar är hotell- och restaurangchefen som går sina egna vägar. Hans personalfilosofi tillhör inte den stereotypa. Människor med udda sidor gynnar organisationen. Det menar Per Lydmar, trots att han vet att det kan väcka känslor hos omgivningen, såsom rädsla och misstänksamhet.
Per Lydmar är internationellt känd inom hotellvärlden som innovativ och modig. Han har bland annat blivit utsedd till "Årets Chef" av tidningen Chef. Motiveringen löd "med mod och magkänsla går sin egen väg och får sina medarbetare att växa".
Per blev känd som hotellentreprenören bakom Hotell Lydmar i Stockholm. Hotellet blev snabbt mycket populärt både av svenska och utländska gäster. Han fokuserade inte bara på beläggning av hotellnätter utan flyttade in musik och konst i hotellet.
Han har även arbetat med företag som Tott Hotel & Spa i Åre, Berns Hotel och under några år reste Per till England där han för Hiltons räkning gjorde om hotellet vid Trafalgar Square. I England nådde han de tvååriga försäljningsmålen redan efter fyra månader.
Som talare är Per Lydmar engagerande och dynamisk. Han får direkt allas uppmärksamhet med sina inspirerande och tänkvärda beskrivningar av chefskapet. Per bjuder på spännande historier från hotellbranschen.
Pressbilder
Kundvård
Ledarskap
Kundvård
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni