Kristina Lindhe
Lexington-sagan
Grundaren av Lexington, inredningsföretaget med inredning inspirerad av New England-stilen.
Kristina Lindhe inledde sitt segertåg över världen med Lexington 1997. Stilen är sprungen ur den amerikanska östkuststilen, från det område som kallas New England.
Kristina Lindhes bolag finns idag på drygt 20 marknader och hon och har hela världen som arbetsfält. Bolaget har bland annat inlett samarbete med flera e-handlare, från stora internationella aktörer som Zola och Amazon,uk till skandinaviska aktörer som Boozt.com. Kristina Lindhe hoppas att kombinationen av bolagets unika profil och samarbete med e-handelsbolag ska fortsatt bygga varumärket starkt i den digitala transformationen som sker i handeln idag.
Som före detta högstadielärare har mottot "Klarar du 30 stycken 14-åringar klarar du det mesta" banat väg för Lexington-sagan. Kristina delar med sig av sin personliga resa och de erfarenheter som entreprenör hon gjort på vägen.
Med utgångspunkt från sin resa med Lexington ger Kristina konkreta exempel och anpassar föreläsningen så att det blir relevant för målgruppen. Kristina är en mycket uppskattad föreläsare i näringslivet. Hon är generös och naturlig på scen och delar med sig av sina erfarenheter.
Pressbilder
Entreprenörskap
Entreprenörskap
Ledarskap
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni