Kelly Odell
Specialiserad på ledarskap och förändringsprocesser.
Kelly Odell menar att kunskap blir kompetens bara om den används för att göra nytta. Hans omfattande näringslivserfarenhet ger realism åt hans tio budord för ledare.
Kelly Odell är specialiserad på hur man arbetar med förändring och ledarskap i organisationer. Kelly är amerikan, och svensk, och är utbildad både som präst och affärsman. Han vet vad han pratar om för han har en omfattande erfarenhet av chefskap i stora globala organisationer, där han bland annat varit Sverigechef, försäljningsdirektör och Senior Vice President inom Telia Sonera och försäljningsdirektör för Volvo Personbilar i Sverige. Kelly Odells ämnen är ledarskap – tio budord för ledare, förändring och krishantering, coachning och motivation, affärsetik, förhandling – få som du vill och gör motparten lycklig samt mångfalt och kulturella skillnader i affärslivet.
Kelly Odell menar att kunskap blir kompetens först när den kan användas för att skapa någon form av nytta. Därför är det viktigt att lyssna på andras erfarenheter. Jakten på effektivitet drabbar oss alla, men då är det viktigt att inte tappa perspektiv på vår roll i organisationen. Kelly visar på konkreta åtgärder för att klara detta.
Pressbilder
Ledarskap
Medarbetare & Team
Utbildare
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
Igår 15:25
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
Igår 15:09
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
Igår 15:06