Fotograf: David Thunander

Henrik Larsson-Broman

Trendanalytiker, författare, forskare och säljexpert

Med över 1000 föreläsningar är Henrik Larsson Broman är en av Sveriges mest anlitade föreläsare inom strategier och trender för ökad tillväxt, försäljning och marknadsföring.

Med tusentals timmar av forskning, observationer och omvärldsanalys ger Henrik faktabaserad kunskap om vad som krävs för att lyckas skapa framgångsrika företag.

Henrik Larsson-Broman är grundare av forsknings- och analysföretaget ProSales Institute och författare till hundratalet forskningsrapporter och artiklar inom tillväxt, försäljning och marknadsföring. Han är författare till boken Supertrenderna och utsågs 2018 till en av Sveriges mest populära föreläsare av en tidning.

Lättsamt, underhållande och faktabaserat med verklighetsbeskrivningar hjälper Henrik sin publik att höja blicken, bredda perspektiv och förse dem med nya kunskaper och idéer om vilka krav som ställs på dagens och morgondagens organisationer för att skapa framgång. Henrik Larsson-Broman är en talare som kan motivera, förklara pedagogiskt, få folk att skratta men ändå ha substans i det som sägs med förankring från forskningsresultat och konkreta exempel.

Henrik behandlar ett brett spektrum av teman baserat på egen såväl som internationell forskning. Allt från gedigen forskning om hur kundernas köpbeteenden har förändrats och hur det påverkar strategier, ledarskap, organisering och företagskultur till hur trender skapar tillväxtmöjligheter för morgondagens organisationer.

Exempel på föreläsningsteman:
• Supertrenderna – de viktigaste trenderna för din framtida affär
• Framtidens B2B-försäljning - vad säger trender och fakta?
• Smart B2B försäljning – att gå från tro och tyckande till vetande och fakta
• Framtidens kundservice - konsten att skapa kundupplevelser i världsklass
• Försäljningens grundläggande säljlogiker - nycklar för att leda och organisera sin försäljning mot ökad lönsamhet
• Spelifiering – öka motivationen och gör det roligt att sälja och köpa!
• Digitalisering – hot eller möjlighet för morgondagens sälj- och marknadsfunktioner?
• Millennials - trender och strategier för att attrahera morgondagens säljare och kunder!
• Motivation och drivkrafter – vad motiveras vi av och hur kan vi öka engagemang hos medarbetare?
• Försäljningens DNA-kod – vetenskapen om hur kunderna köper
• Sociala medier – om tribalisering, influencer marketing och social selling
• Automatiserade affärer – tar algoritmerna över framtidens affärer?
• Värdeskapande försäljning – nya tidens försäljning kräver värdeskapande säljorganisationer
• Karmakapitalism – öka din försäljning genom altruistiskt ledarskap
• Performance management – konsten att styra och leda din verksamhet mot ökade resultat

Henrik har föreläst för ledande företag i Skandinavien som tex ABB, Canon, Swedbank, DHL, SEB, Länsförsäkringar, PostNord, Microsoft, Swedbank, SCA, Previa, Telenor, Adecco, Schibsted, Ericsson, Telia, Adobe, Teracom, Coca-Cola, Canon, Samhall, Dustin, DHL och Scania. Han är även stående Keynote speaker på Nordens största framtidskonferens för B2B-chefer - The Sales Conference

"Henrik is funny, easy to listen to and relevant. He is extremely knowledgeable on the subjects and knows modern sales organisations, trends and sales work by heart." Peter Sergel - Head of Global Sales, Net Insight AB

"Henrik har en synnerligen god förmåga att på ett tydligt, inspirerande och engagerat sätt få oss att blicka in i framtiden för att rusta oss inför nya utmaningar" Lukas Olofsson - Försäljningschef Saferoad

"Toppföreläsare förmedlar känsla och fakta. Att lyssna på Henrik ger båda delar. Han inspirerar och har känsla för hur ett faktabaserat budskap ska paketeras och presenteras, vad som är trender men inte flugor" Nina Spegel - Affärsområdeschef på Mindset

"Henriks föreläsning var otroligt intressant och inspirerande med trendanalyser som en viktig del i budskapet. Henrik är helt klart en av de bästa i Sverige inom sin genre." Kristina Cohn Linde, VD på Marknadsföreningen i Göteborg

"Fakta blandas med känsla och konklusioner från forskning och livet. Han föreläser på ett sätt som gör det komplicerade enkelt och även om allt han säger inte är bekvämt och "mysigt", utan bitvis riktigt utmanande, gör han det på ett sätt som ger oss i publiken insikter vi behöver för att bli bättre." Lisa Ekström - föreläsare, f.d Director Customer Relations SAS

It´s a pleasure to recommend Henrik both as a great person, but also as a great lecturer, educater and performer. I have listen to Henrik several times and he always pick subjects that are in a leading edge position and he transforms the content in a most inspiring way, where he gets his spellbound audience to become more smarter and well educated. Göran Olinder, affärsområdeschef Samhall

Video

Pressbilder

Henrik Larsson-Broman

Fotograf: Sauman Ng Agerberg

Ledarskap

Marknadsföring

Organisation

Sök

Använd gärna vår avancerade sökning om ni vill kunna förfina sökningen efter föreläsare

Boka talare

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2

Boka talare

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2