Daniel Ewerman

Kundupplevelsen i centrum

Daniel Ewerman är en passionerad tjänsteutvecklare, entreprenör och närmast en evangelist inom kundcentrering.

Daniel Ewerman är industridesignern som började designa kundupplevelser. Hans passion är kundcentrerad tjänsteutveckling och hans mål är att utrota sadistiska kundupplevelser. Efter studier på Konstfack startade han 1998 Transformator Design där han även är vd.

Daniel Ewerman poängterar att den absolut viktigaste frågan att ställa sina kunder inte är hur de har det eller hur de har haft det, utan hur det skulle kunna vara – det är där din tjänst kommer in i bilden! Det gäller sedan att vara lyhörd och absorbera informationen så att du tillsammans med kunden kan utarbeta en optimal lösning.

Han är övertygad om att den som bäst förstår sina kunders tankar, beteende och behov och lyckas överföra dessa insikter till kundupplevelser kommer att bli en vinnare. Och att det bara är genom att förstå kunden på djupet man skapar tjänster som kunden väljer, älskar och rekommenderar. Daniel beskrivs som en lättsam och inspirerande talare.

Daniel Ewerman

Liknande profiler

Kreativitet

Kreativitet

Kundvård