Claes Trollestad
Teologie doktor och präst - Betydelsen av en värdegrund
Claes Trollestad talar om olika aspekter på ledarskap, om organisationskulturer, om tydlig kommunikation och om en mogen och personlig livssyn.
Claes Trollestad är teologie doktor, docent i livsåskådningsvetenskap vid Uppsala, medarbetare i Etikakademien och präst i Svenska Kyrkan. Claes har arbetat mycket med forskning bl.a. på Centrum för Etik och Ekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm och vid University of California, Santa Barbara inriktat på Human Resource Management. Claes Trollestad är även engagerad som ledamot i den rådgivande nämnden för Roburs miljö- och etiska fonder. Claes föreläsningar handlar om olika aspekter på ledarskap och om betydelsen av en värdegrund.
Organisationskulturer är sociala fenomen som växer fram i samspel mellan individer. Medarbetare förväntas ha "high commitment", och denna hängivenhet ska ta sig uttryck som passar in i företagets värderingar. Men är det verkligen rätt väg att gå? Claes Trollestad vill ställa frågor som: Är det viktigt med gemensamma värderingar? Hur tar vi då tillvara olikheterna? Om vi accepterar att människor är olika blir det avgörande för en alternativ ledningsfilosofi med människan i centrum att det finns öppna ledare med tydlig kommunikation och en mogen, personlig livssyn.
Pressbilder
Ledarskap
Värderingar
Värderingar
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni