> > > >

Du är dina kollegors arbetsmiljö

Lisa Ekström

Lisa Ekström har mer än tjugo års erfarenhet av ledarskap inom försäljning och kundservice. Hon har en väldokumenterad erfarenhet av snabba och mycket framgångsrika förändringsarbeten inom organisationer genom att arbeta med och genom medarbetarna. Hon fick 2007 års Framgångsstipendium för förändringsarbete hon genomförde på SAS. Hon vet hur man genomför stora förändringsprocesser snabbt.
Lisa delar här med sig av några av sina främsta tips om medarbetarskap. Om hur man själv bidrar till ett sundare arbetsklimat. Eller som Lisa själv uttrycker det: ”Vi är varandras arbetsmiljö – fundera på vad du vill vara för arbetsmiljö för dina kollegor.”

Definiera problemet

Definitionen av ett problem är att vi, i vår grupp, kan lösa det - annars är det något vi behöver förhålla oss till. Vi lägger mycket energi på att diskutera saker som inte är problem - vi borde lägga tiden på att se hur vi kan förhålla oss till det på bästa sätt.

Dumma frågor

Ställ dom. Undrar du finns det andra som undrar också. Skapa en kultur där ingen fråga är dum - vågar jag fråga när jag inte förstår går energi och tid åt till annat än oro.

Kommunikation

Det är inte vad du säger som räknas, det är hur mottagaren uppfattar det. Fundera ut vad du vill säga och sen hur du ska säga det för att det ska landa rätt - stäm av så du vet att du lyckades

Eget ansvar

Behöver du information som du inte fått så be om den. Sitt inte på läktaren och blås i biljetterna - ge dig ner på plan, det är där spelet avgörs!

Komfortzoner

Var medveten om komfortzonerna hos dina kollegor och medarbetare - arbeta sen utifrån dem. Det blir inte enklare för någon som ogillar att prata inför en grupp (liten komforten) om jag som föreläsare (stor komfortzon) säger; det är inte alls farligt. Ha respekt för andras komfortzoner - och kom ihåg att är man utanför sin komfortzon så agerar man inte alltid så rationellt.

Ta hjälp

Du ska inte kunna allt själv. Samarbeta, i eller utanför organisationen. Kan du allt själv får du sällan medarbetarna och människor omkring dig att växa.

Lisa Ekström är även en karismatisk energisk föreläsare som delar med sig av sina erfarenheter på ett sätt som gör det enkelt att ta dem till sig och plocka med sig i sin egen vardag. Fakta blandas med anekdoter, egna erfarenheter, glada skratt och aha–upplevelser, allt i ett medryckande tempo där ingen sitter oberörd.

Lisa Ekström

Lisa Ekström har tjugo års erfarenhet av ledarskap inom försäljning och kundservice. Hon har fått Framgångsstipendium för sitt förändringsarbete genomfört på SAS och föreläser om hur man gör stora förändringsprocesser snabbt.

Läs hela hennes presentation...

Kontakta oss

Stockholm: 08-545 535 00
Göteborg: 031-719 65 00
Malmö: 040-600 70 70
E-post info@talarforum.se Lediga tjänster

Nyhetsbrevsartiklar

Talarforum Akademi   

Masterclass

En heltäckande utbildning för talare » Anmäl dig nu - senast 15 juni
» Ladda ner broschyren

Föreläsare Moderatorer Artister Internationella föreläsare

Google translate

Talarforum i Skandinavien AB, Norr Mälarstrand 6, 112 20 Stockholm. Tel: 08-545 535 00. E-post info@talarforum.se

Cookies Webbkarta