Pressinbjudan 2007-05-23

Pressinbjudan: Seminarium med Kenth Hultqvist, en av Sveriges bästa coacher

Talarforum arrangerar ett seminarium för näringslivet i Göteborg med Kenth Hultqvist, legendarisk förbundskapten för bandylandslaget och numera näringslivscoach. Kenth föreläser om ”De små valen gör det stora i livet”, torsdag 24 maj Göteborg Convention Centre.

Kenth Hultqvist är en av Sveriges i särklass skickligaste och mest engagerande föreläsare. Han har en gedigen idrottsbakgrund, med bl a 4 VM-guld som ledare och spelare för det Svenska bandylandslaget och dessutom 5 SM-guld som spelare. Kenth har två gånger varit
nominerad till Årets ledare på Idrottsgalan. Efter över två decennier i näringslivet bl a som
utbildningsansvarig, informationschef, mentor och egen företagare har han skaffat sig en gedigen erfarenhet och insikt. Detta tillsammans med en lång idrottslig karriär som spelare och förbundskapten har han upplevt vad coachning kan ge ett lag. De frågeställningar som ledare ställs inför är väldigt likartade oavsett om det gäller ett företag eller ett landslag. Vad är det som gör att teamet blir framgångsrikt? Hur utvecklar man laget, de enskilda medlemmarna och sig själv?

Kom och lyssna på ett föredrag med passion och energi som stimulerar, motiverar och
berör!

Tänkvärt, lustfyllt och utvecklande för både privatliv och arbetsliv.

Datum: torsdag 24 maj
Tid: kl 8.00 frukost, föreläsning kl 8.30-9.45
Plats: Göteborg Convention Centre, Mässans gata 20, Göteborg

Talarforum i samarbete med Hotel Gothia Towers och Göteborg Convention Centre

För mer information och anmälan:

Talarforum har Europas största kompetensnätverk med över 8000 talare, utbildare, rådgivare, underhållare och inspiratörer. Vi matchar extern kompetens till möten och utbildningar som bidrar till att stärka våra kunders attraktions- och konkurrenskraft.

Kenth Hultqvist