Pressrelease 2007-01-08

All time high för Talarforum AB

Fjärde kvartalet blev den högsta försäljningen någonsin i Kompetensföretaget Talarforums elvaåriga historia. Försäljning ökade med 36% i jämförelse med samma period föregående år.

Förklaringen till framgångarna är i första hand att små och medelstora företag ökat sin efterfrågan av extern kompetens i form av talare och utbildare. Även storföretagen har ökat sina inköp överlag, men framförallt av svenska och internationella topptalare. En tydlig trend är också att kunderna värderar kompetens framför kändisskap, vilket medför att över 80% av talarna som Talarforum levererar är okända för kunderna.

Satsning på svenska talare i världen 2007

- Vi märker av ett ökat intresse för svenska talare utomlands. Tydligast för Hans Blix, men även Jan Eliasson, Mikael Strandberg och Mattias Klum. Detta är något som vi kommer att ta fasta på under 2007 för att öka vår internationella försäljning, säger vd Pär Lager.

Från traditionell marknadsföring till events

- 2007 ser mycket lovande ut för koncernen som helhet. Många företag omprioriterar i sina budgetar och går från traditionell marknadsföring till eventmarknadsföring, vilket även stärker vårt dotterbolag Eventforum, säger Pär Lager vd för Talarforum och Eventforum.

För mer information vänligen kontakta: