Pia Sehm
Ekonomijournalist, föreläsare och moderator
Pia Sehms signum är att märkas utan att ta överhanden samt att alltid vara väl förberedd och påläst.
Under sina många år som ekonomijournalist bland annat på TV4Nyheterna har Pia Sehm intervjuat de flesta av Sveriges näringslivstoppar och politiker, och hon är en flitigt anlitad moderator när ämnen som infrastruktur, kommunikation, privatekonomi och ledarskap står på agendan.
Förutom att arbeta som moderator och journalist är Pia Sehm en populär föreläsare inom ämnen som ledarskap, föräldraskap, Non Violent Kommunication, kris och inspiration. Hennes föreläsningar är precis som livet självt - sorgliga, glada och hoppingivande - och handlar om hur man överlever när inget blir som man har tänkt och man egentligen inte har några krafter kvar för att klara av dagen. Om hur en död grävling, ett par poliser från insatsstyrkan och ett alldeles vanligt Svenssonliv kan knuffa dig i rätt riktning när du minst av allt anar det!
Exempel på föreläsningar:
• Kommunikation i svåra situationer - Empatiskt ledarskap och Nonviolent Communication
• Skilj dig - men gör det ordentligt! En föreläsning om pengar, självförtroende och makt.
Pressbilder
Krishantering
Inspirerande föreläsare
Moderatorer som inspirerar
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
Igår 15:25
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
Igår 15:09
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
Igår 15:06