Orren Shalit
Entreprenör med metoder för systematisk innovation
Orren Shalit talar om hur man framgångsrikt kan närma sig innovationsprocessen och nå resultat genom att släppa loss lite kreativitet.
Orren Shalit är entreprenör, grundare och VD för SIT Scandinavia AB, där SIT står för Systematic Inventive Thinking och som i sin tur är en metod för systematisk innovation som använts av flera stora svenska företag. Orren föreläser regelbundet om detta sätt att närma sig innovationsprocessen på flera av Sveriges och Europas affärsutbildningar. Orren Shalits ämnen är kreativitet och innovation – självklart ja! Men hur? Tänk "in the box" istället för "out of the box"; skapa innovationer med befintliga resurser, vad skall man göra när brainstorming inte räcker till? Goda idéer kommer inte som en blixt från en klar himmel systematisera och effektivisera ditt innovationsarbete, lär dig bryta dina tankefixeringar.
Alla verkar överens – svenskt näringsliv och offentlig sektor måste bli mer innovativa för att höja konkurrenskraften. Vi kan inte längre konkurrera med högutbildad arbetskraft, utan måste istället ständigt förnya vårt erbjudande i form av nya strategier, nya produkter och tjänster och inte minst innovativ kommunikation. Vår framtid är således kopplad till vår förmåga att skapa nya affärer genom förnyelse. Men hur gör man?
Orren Shalit engageras av utbildningsinstitut som Ashridge (England), IFL vid Handels, KTH Executive, av Investors egen Novare Akademi samt direkt av företag i Sverige och utomlands. Han anlitas för sin förmåga att öka deltagarnas egna möjligheter att skapa nya affärer genom innovation.
Orren har en stor erfarenhet av leda affärsutvecklingsprojekt i Sverige, Europa och USA. Resultaten är ökad konkurrenskraft och konkreta framgångar på marknaden genom nya och unika affärserbjudanden.
Pressbilder
Utbildare med en företagsledarhistoria
Utbildare
Föreläsare som sprider klokskap
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni