Malou von Sivers
Journalist, moderator och känd från TV
Malou von Sivers talar om de viktiga mötena människor emellan, förändringsprocesser och om hur man får balans i livet.
Malou von Sivers är journalist, moderator, föreläsare och känd TV-profil. Hon började sin karriär på Expressen och Aftonbladet och arbetade som nyhetsreporter där i 10 år. Hon skrev reportage om rättsfrågor, sociala frågor och arbetade som arbetsledare. Därefter var hon med och startade svenska ELLE där hon var chefredaktör i två år. 1992 startade hon Nyhetsmorgon, Sveriges första morgonprogram, tillsammans med Bengt Magnusson. Malou föreläser om möten, förändringsprocesser och livsbalans.
FÖRÄNDRINGSPROCESSER
Malou von Sivers har lång erfarenhet som arbetsledare och av att leda komplicerade kreativa processor. På en rak fråga ställer sig de flesta människor positiva till utveckling. Ingen säger: nej jag vill inte utvecklas! Nu går jag härifrån. Varför upplever många företag det ändå som att det är svårt att genomföra förändringar så att det upplevs spännande och positiva istället för tvärtom? Malou berättar om sin resa med TV4 under 25 år. En period som har inneburit en stor omställning och förändring i mediebranschen. Hon delar med sig till publiken av sina unika erfarenheter på ett personligt sätt.
2014 tilldelades hon Lukas Bonniers Stora journalistpriset.
Pressbilder
Föreläsare som drar publik
Publikdragande konferencierer
Kommunikation & Bemötande
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni