Joakim Norén

Joakim Norén

Förändringsarbete

Joakim Norén har en lång karriär som uppskattad föreläsare inom trendanalys och varumärkesstrategi, men nu pratar han om något som är mycket viktigare.

Under hela människans evolution har det varit en vinnande strategi att samla på sig mer. Sedan bara ett halvt sekel tillbaka har detta radikalt förändrats och i överflödet vi lever i idag drunknar vi istället i saker, information, aktiviteter, projekt, strategier etc. De flesta av oss är duktiga på att samla på oss mer, starta nytt och prioritera upp, men för att nå framgång som företag eller lycka som individ så måste vi lära oss att rensa bort, avsluta och prioritera ned.

Joakim Norén har en bred bakgrund inom organisation, förändringsarbete, omvärldsanalys, företagsstrategi, varumärkesstrategi och marknadsföring. Efter att ha upplevt fördelarna av att rensa bort det han inte behöver eller som bidrar till hans lycka började han se hur detta skulle kunna appliceras lika väl i företag och organisationer. Om man som individ kan få ett enklare liv, mer tid och mindre stress genom att ta till sig minimalistiska principer, så kan företag få tydligare fokus, lägga mindre resurser på sådant som inte bidrar till framgång och bli tydligare i sin kommunikation om man också gör det.

Hans föreläsningar följer två linjer:
• Hur kan organisationer ta till sig principer och metoder från minimalismen för att effektivisera, ta bättre hand om sina anställda och skapa en mer framgångsrik miljö.
• Genom att minska mängden saker kan du få ett enklare liv med mindre stress och skapa mer tid/fokus på vad som faktiskt är viktigt. Innehållet sträcker sig från livsfilosofi till konkreta råd och metoder.

Pressbilder

Joakim Norén

Joakim Norén

Ledarskap

Varumärke

Sök

Använd gärna vår avancerade sökning om ni vill kunna förfina sökningen efter föreläsare

Be om en offert

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2

Be om en offert

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2