Ida Hult
Den förvrängda framtiden
Ida Hult drivs av att förstå samtiden och skapa framtiden. Hennes inspirerande föreläsningar handlar om framtid, vision, innovation, konsumenter och digitalisering.
Ida Hult började jobba med futurism 2006. Sedan dess har hon varit rådgivare åt några av världens största och mest intressanta bolag. Hon är specialiserad på övergripande visioner som t.ex. samarbetet med IKEA (Life at Home), SEB (Enkla vardagen) och Ericsson (Social Web of Things). Hon har också tagit fram konsumentstrategier för E.ON, Carlsberg och Arla Foods och utbildat cheferna på Ikea, ICA och Rimi om hur man leder och skapar i en föränderlig tid.
Hennes uppdrag som rådgivare är att förutse vad vi ska vilja köpa eller hur vi kommer att agera om 5-10 år. Hennes uppdrag när hon föreläser är att inspirera och underhålla kring dessa frågor. Ida Hult översätter livsstil och beteenden till fungerande affärsstrategier och intressanta berättelser. Idas omfattande strategiska affärserfarenhet parat med etnologisk bakgrund och journalistisk skolning gör henne till en bra berättare med oväntade infallsvinklar. Ida är en mycket efterfrågad både som expert och som inspiratör.
Pressbilder
Liknande profiler
Digitalisering
Inspirerande utbildare
Inspirerande föreläsare
Artiklar
Linnéa Claeson Vinnare av Årets talare – Hederspris
För sitt viktiga samhällsengagemang och outtröttliga arbete att göra världen en jämlikare plats utan hat och hot utsågs Linnéa Claeson till vinnare av Årets talare Hederspris på Talargalan på Berns igår. Hon är inte bara en stark förebild, opinionsbildare
7 Februari
Här är Sveriges bästa talare – personerna som utvecklar, utmanar och utbildar Sverige
Kvällen bjöd på ett kändistätt mingel med bland andra Sveriges absoluta toppar av föreläsare, moderatorer och kända medieprofiler. Vinnarna är: Årets Talare Genombrott - Charbél Gabro, Årets Talare Moderator – Alexandra Pascalidou, Årets Talare Man – Andr
7 Februari
Gustav Stenbeck - På jakt efter syftet
I ett allt mer kunskapsintensivt näringsliv handlar bolagens överlevnad om att attrahera och behålla de bästa talangerna. Utan bra arbetskraft lider din produkt eller tjänst och i förlängningen kommer du få svårt att överleva då kunderna kommer välja bätt
1 Februari