Daniel Pink
Ekonomisk omvandling och framtid
Daniels Pinks TED Talk är en av de 10 mest sedda TED Talksen genom tiderna med mer än 19 miljoner visningar.
Daniel Pink är doktor i juridik från Yale Law School och författare till fem internationellt omtalade böcker, bland annat Drivkraft och Det är mänskligt att sälja. Böckerna har översatts till 35 språk och har sålt mer än 2 miljoner exemplar världen över. Pink har arbetat inom regering och politik i USA, bland annat som talskrivare åt dåvarande vicepresident Al Gore.
Daniel Pink föreläser på företag och universitet världen runt om ekonomisk omvandling och framtidens arbetsplatser. Han skriver om företag och teknik i bland annat i New York Times, Harvard Business Review, Fast Company, Wired, och The Sunday Telegraph. Han har analyserat affärstrender för TV-kanalerna CNN, CNBC och ABC.
2015 utsågs han av Thinkers 50 till en av affärsvärldens tio främsta analytiker.
Pressbilder
Artiklar
Organisation
Organisation
Omvärld
Artiklar
Nästa steg för Sverige: Utforska framtidens teknik och innovation som kommer att omforma vårt sätt att leva
Teknisk utveckling har alltid varit i centrum för Sveriges framgång. Från dynamitens uppfinning till framstegen inom telekommunikation, har vårt land länge varit en kraft att räkna med på den teknologiska scenen. Men vilka är de nästa stora framstegen? Vi
| 1 Juni
Främja företagstillväxt i den digitala eran: utforska innovativa marknadsföringstekniker som driver framgång i framtidens affärsvärld
Är ditt företag redo att omfamna den digitala transformationens fulla potential och skapa tillväxt genom att utnyttja innovativa marknadsföringstekniker? I denna artikel utforskas betydelsen av data och personalisering, användningen av nyskapande marknads
| 1 Juni
Att förvandla kundrelationer till framgång: Framtagande av långsiktiga strategier för att bygga enastående kundupplevelser
Affärsvärlden är i konstant rörelse och med den förändras kundens förväntningar. Detta betyder att företag ständigt måste anpassa och förbättra sina relationer med sina kunder. Långvariga, starka kundrelationer är hjärtat av varje framgångsrikt företag. M
| 1 Juni