Hem > Personligheter > Clas Dahlén

Clas Dahlén

Att vinna med framgångsrik marknadsföring

Clas Dahlén har en genuin erfarenhet som VD och marknadsdirektör. Han har jobbat med såväl internationella koncerner som nystartade företag. Den som vill lyckas med ett marknads- och försäljningsdrivet företag har mycket att lära av Clas.

Som Sverigechef för det framgångsrika nätcasinot Mr Green visar han hur ett varumärke förflyttas, och en unik marknadsposition kan erövras. Detta i en hård konkurrensbild om cirka 200 andra aktörer. Med sin entreprenöriella drivkraft ger Clas underhållande och konkreta exempel på förändringsprocesser i en marknadsfunktion.

• Hur skapas en framgångsrik marknadsstrategi?
• Hur skapar man ökad ROI och ökad lönsamhet?
• Hur får ett varumärke en ny, starkare laddning som attraherar nya målgrupper?
• Hur utvecklas arbetssättet i en organisation för att nå ambitiösa mål?
• Vad krävs för att vinna konkurrenskriget när det blåser tufft?
• Vilka marknadstrender är på ingång?

Få maximal utdelning av mediemixen
Clas går igenom hur man får maximal utdelning och effekt av sina marknadsinsatser i den moderna, snabbväxande mediemixen. Han ger konkreta tips på hur förbättrad lönsamhet kan uppnås genom att köpa TV reklam och driva digitala kampanjer på webben, mobilen och i social media på rätt sätt.

Arbeta smart med Lean och CRM
Clas demonstrerar hur ett marknadsorienterat företag kan arbeta effektivare med hjälp av LEAN. Hur man leder och engagerar en avdelning med små resurser och får ut bästa möjliga av personalen, budgeten och dubblerar ROI. Hur ett CRM arbete bör bedrivas och vad som skapar kundlojalitet i en marknad där otrogna kunder är en branschplåga.

Att fiska nya kunder
Clas tar oss även med på ett äventyr där han på ett roligt och begripligt sätt visar hur man fiskar nya kunder med knep hämtade från hans stora passion – fiske och vildmarksliv.

Electrolux, popartister och MBA
Clas Dahléns karriär inleddes efter kadettskolan som försäljare av dammsugare på Electrolux. En bra grund för den som vill lyckas marknadsföra Sveriges och världens största artister. Som vd och marknadsdirektör för de största skivbolagen, Universal, EMI och Arcade Music tillbringade han tio år med att lägga grunden till det svenska musikundret. Dessutom grundade Clas Popwire.com, världens första och största musiksajt på sin tid. En föregångare till MySpace och SoundCloud. Ett initiativ han startade under sin MBA utbildning med inriktning mot marknadsföring, e-handel och organisation.

Hur ser ert behov ut?
Clas Dahlén skräddarsyr sina föreläsningar efter kundens behov. Han föreläser bl.a. om marknadsstrategi, taktisk marknadsföring, trender inom marknadsföring, varumärket, CRM, sponsring, digital marknadsföring och sociala media.

Boka eller få mer information - svar samma arbetsdag!

Vi hjälper dig hitta den bästa föredragshållaren för ert evenemang.

Ämnesområde?
Arrangemang/Event?
Talare?
Namn
Företag
Befattning
Adress
Postnummer
Ort
Telefon
E-post
Pris/Budget
Meddelande/Övrigt

Kontakta oss

Stockholm: 08-545 535 00
Göteborg: 031-719 65 00
Malmö: 040-600 70 70
E-post info@talarforum.se Lediga tjänster

Föreläsare Moderatorer Artister Internationella föreläsare

Google translate

Talarforum i Skandinavien AB, Norr Mälarstrand 6, 112 20 Stockholm. Tel: 08-545 535 00. E-post info@talarforum.se

Cookies Webbkarta