Hem > Personligheter > Arvid Axland

Arvid Axland

Jakten på känslan – konsten att skapa meningsfulla upplevelser

Arvid Axland är en av grundarna till upplevelse- och reklambyrån Pool. Hans expertis är inom strategisk varumärkesutveckling, där han hjälper företag att öka ditt värde genom upplevelseorienterad marknadskommunikation.

Arvid Axland är ingenjören som med tiden har förstått att det ändå är känslan som avgör. Han är en mycket uppskattad föreläsare, trendspanare och visionär. Han är dessutom en motsägelsefull kombination av lugn och framåtanda – det märks när han konstant upptäcker nya perspektiv och möjligheter, men aldrig agerar utan att verkligen känna efter. Arvids mission när det gäller föreläsningar är att göra företag och dess medarbetare medvetna om vilket värde de har möjlighet skapa för sin omvärld genom upplevelser. I allt de gör och säger. Om fler företag blir mer upplevelseorienterade så blir vår värld avsevärt bättre, och företagen mer lönsamma. Arvid varvar viktiga trender med inspirerande exempel, reflektionsövningar och konkreta metoder. Filosofin och metoderna finns beskrivna i den nyutgivna boken Jakten på känslan – konsten att skapa meningsfulla upplevelser.

Då passar Arvids föreläsningar och workshops som allra bäst:
• När man vill ha en trendspaning om vad framtidens konsumenter (och medarbetare) vill ha
• När man vill höja motivationen i företaget och få ett gemensamt fokus (=kunderna)
• När man är orolig över priskonkurrens från nya aktörer på marknaden
• När man behöver få energi in i ett förändringsarbete där kundupplevelsen ligger i fokus
• När man vill få inspiration och kreativa metoder för hur man skapar bra kundupplevelser
• När man hade gärna haft Simon Sinek på scen men har inte riktigt råd

Heta ämnen som Arvid hanterar: #kundupplevelse #digitalisering #varumärke #marknadsföring #förändringsarbete #innovation #upplevelseindustrin

Arvid har haft toppbetyg från deltagarna på publika konferenser såsom Customer Lojalty konferens, Resumés marknadschefsforum och AdDay 2017, likaså från skräddarsydda föreläsningar och workshop för bland annat Clarion, Electrolux och Värmdö kommun.

Exempel på föreläsningar:

Kundupplevelsen är allt När produkter och tjänster blir alltmer lika återstår kundupplevelsen som den viktigaste framgångsfaktorn ett företag har. Lär hur ditt företag kan öka ditt företags värde genom att bli bättre på att skapa starka och meningsfulla kundupplevelser, genom budskap, aktiviteter och handlingar. Du får insikt i viktiga trender och konkreta metoder och exempel för att själv lyckas

Spelregler för framgångsrika varumärken Människans syn på vad som är viktigt i relationen till företag förändras nu i grunden. Vad krävs för att attrahera framtidens konsument och medarbetare? Lär dig de tio viktigaste spelreglerna.

Dämpa din digitala ångest Lär dig fokusera på varför ni finns till för kunderna och vilka värden ni vill bygga i varumärket/kunderbjudandet – Det är din guide till digital innovation, tjänsteutveckling, och kanalval.

Hur förstärker man kundupplevelsen i en digitaliserad värld? Antalet fysiska kontaktytor minskar och många företag träffar aldrig sina kunder fysiskt. Hur ska digitaliserade branscher bygga starka kundupplevelser och mervärden.

Digitala trender från öster Föreläsningen baseras på ny trendspaning i Seoul – en av världens hetaste platser inom digitalisering och experience design. Få ett försprång genom att lära dig vad som händer just nu och få insikter om hur de digitala trenderna och praktiska lösningarna kommer att påverka din bransch och din kundupplevelse.

Arvid kör även workshops från 1 timme upp till 3 dagar. Han föreläser och leder workshops på svenska och engelska.

Boka eller få mer information - svar samma arbetsdag!

Vi hjälper dig hitta den bästa föredragshållaren för ert evenemang.

Ämnesområde?
Arrangemang/Event?
Talare?
Namn
Företag
Befattning
Adress
Postnummer
Ort
Telefon
E-post
Pris/Budget
Meddelande/Övrigt

Kontakta oss

Stockholm: 08-545 535 00
Göteborg: 031-719 65 00
Malmö: 040-600 70 70
E-post info@talarforum.se Lediga tjänster

Google translate

Talarforum i Skandinavien AB, Norr Mälarstrand 6, 112 20 Stockholm. Tel: 08-545 535 00. E-post info@talarforum.se

Cookies Webbkarta