Pressrelease 2008-03-11

Peter Storckenfeldt ny VD på Talarforum AB

Peter Storckenfeldt har utsetts till ny VD på Talarforum AB och tillträdde den 10 mars 2008. Han kommer närmast från Elite Hotels där han var Försäljnings- och marknadsdirektör. Peter Storckenfeldt har under de senaste åtta åren varit med och utvecklat Elite hotels till den framgångsrika hotellkedja den är idag. Peter har många års erfarenhet från säljledande befattningar i Provobis Hotels och Electrolux.

- Jag ser fram emot att jobba med Peter och är övertygad om att hans erfarenheter från Elite hotels och mötesindustrin är av stort värde nu när Talarforum växer såväl i Sverige och på nya marknader, säger Mikael Lexhed styrelseordförande och grundare av Talarforum.

- Talarforum är ett spännande företag med en bärande affärsidé och en stark företagskultur, säger Peter Storckenfeldt. Tillsammans med motiverade medarbetare kommer jag att fortsätta driva utvecklingen och jag ser goda utvecklingsmöjligheter vad gäller core business, men även andra tillväxtmöjligheter.

Peter Storckenfeldt