Pressrelease 2009-04-15

Fredspristagaren Martti Ahtisaari inleder exklusivt samarbete med Talarforum

Den finska ex-presidenten och Nobels fredspristagare Martti Ahtisaari har inlett ett globalt samarbete med Talarforums dotterbolag i Finland, Speakersforum. Kontraktet gäller förvaltning, arrangemang och kontraktförhandlingar av Ahtisaaris talaruppdrag. I och med Nobelpriset har Ahtisaari fått otaliga förfrågningar gällande föreläsningar runt om i världen.

Ahtisaaris kontor har haft fullt upp med att hantera den växande mängden talarförfrågningar. För att underlätta arbetet med förfrågningarna har kontoret kartlaggt olika talarbyråer världen runt under flera månaders tid.

- Vi valde Speakersforum för att vi har likartade uppfattningar gällande samarbetet. Kontraktet frigör resurser och tillåter oss att koncentrera på våra egentliga arbetsuppgifter, kommenterar Ahtisaaris kontor samarbetet.

- Det är en stor ära för oss att få samarbeta med internationellt uppskattade Martti Ahtisaari. Jag är verkligen glad att presidenten valde oss. Det bevisar att vår verksamhet hör till den internationella toppen, säger Speakersforums VD Patrik Ekman.

Framstående talare uppskattar att tillställningar organiseras på ett professionellt sätt. Det är mycket viktigt att säkerhet, logistik och teknik fungerar och att rätt människor sitter i publiken. Speakersforums dotterbolag Eventforum garanterar att allt går enligt planerna i de tillställningar som organiseras.

Speakersforum och Eventforum är dotterbolag till Talarforum, som är Skandinaviens största företag som förmedlar talare och utbildare.

Jenny Lexhed, kommunikationschef Talarforum
Mobil +46-707-420983
Epost

Talarforum grundades 1995 och ingår tillsammans med dotterbolagen Speakersforum Finland Eventforum Finland, Talerforum Norge och Taleforum Danmark i koncernen TF Group. Inom gruppen finns även företaget Eventforum. I Sverige har Talarforum kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Koncernen omsätter 185 miljoner kronor och har drygt 60 anställda.

Martti Ahtisaari