Hem > Personligheter > Bingo Rimér och Viktoria Wyckman

Bingo Rimér och Viktoria Wyckman

Bingo Rimér och Viktoria Wyckman

Bingo Rimér och Viktoria Wyckman

Då och Nu – gamla och nya medielandskapet

Bingo Rimér, entreprenören och fotografen gör tillsammans med Viktoria Wyckman, entreprenör och VD på kommunikationsbolaget Lejon Media, en skildring av det dåtida och nutida medielandskapet.

Analogt kontra digitalt. 70-tal möter 90-tal. Hur gör man för att nå ut med sin kampanj i reklamdimman och vad är en bra kampanj idag kontra då?

Bingo Rimér är en av Skandinaviens mest kända fotografer. Han är även entreprenör och har bland annat grundat mediebolaget Moore. Som kändisfotograf har han bland annat skapat porträtt av Carmen Electra, Steven Tyler och Nick Carter med flera.


Viktoria Wyckman är affärspartner till Bingo Rimér och VD på Lejon Media. Hon har på grund av sin unga ålder behövt jobba ännu lite hårdare och kämpa för att motbevisa de som bedömt henne efter ålder, istället för kapacitet.

Den största utmaningen i att nå fram med sitt budskap och varumärke i dagens moderna medielandskap är att veta hur man skall gå tillväga i djungeln av alla kommunikationsmöjligheter. Som två representanter av både det gamla traditionella och det nya moderna digitala medialandskapet så vägleder Viktoria och Bingo sin publik genom en snårig stig av olika vägval och plattformar när det kommer till varumärkesbyggande kommunikation.

Det blir en spännande och mycket underhållande föreläsning där de även lyfter fram fördelarna respektive nackdelarna då och nu. Vad kan vi ta med oss från det förflutna och vad borde vi skrota helt? Vad ansåg man vara en lyckad kampanj då i det analoga medialandskapet och vad är en lyckad kampanj idag. Oavsett om det gäller ditt personliga varumärke, ett företag eller kanske en ny produkt så finns det vissa fundamentala grundregler att förhålla sig till och som alla kan ha nytta av. Viktoria och Bingo kommer dela med sig av sina egna erfarenheter och även ge handfasta, enkla råd för att ta en position i det nya digitala medialandskapet.

Föreläsningen består av bland annat följande punkter:

- Anekdoter i den digitala revolutionen
- Media då och nu, "TV-döden"
- Youtube, så funkar det
- Tips och råd hur man lyckas med sin digitala närvaro
- Frågestund, workshop

Boka eller få mer information - svar samma arbetsdag!

Vi hjälper dig hitta den bästa föredragshållaren för ert evenemang.

Ämnesområde?
Arrangemang/Event?
Talare?
Namn
Företag
Befattning
Adress
Postnummer
Ort
Telefon
E-post
Pris/Budget
Meddelande/Övrigt

Kontakta oss

Stockholm: 08-545 535 00
Göteborg: 031-719 65 00
Malmö: 040-600 70 70
E-post info@talarforum.se Lediga tjänster

Google translate

Talarforum i Skandinavien AB, Norr Mälarstrand 6, 112 20 Stockholm. Tel: 08-545 535 00. E-post info@talarforum.se

Cookies Webbkarta