William Easton

William Easton

Förändringar som håller

William Easton arbetar i skärningspunkten mellan kreativitet och affärer och har gett hyllade föreläsningar över hela världen om strategier för företag och organisationer där de kan använda sina egna kreativa förmågor för att göra förändringar.

Kommunikation har förändrats. Vi lever i en tid då traditionella modeller för informationsutbyte håller på att förändras och där konsumenterna inte längre är passiva utan tar allt mer aktiva roller. Faktiskt definierar de hur kommunikationen utvecklas och ofta går det fortare än vår förmåga att nå dem. Vi måste därför tänka om hur vi lär, undervisar, lyssnar och beter oss om vi ska hänga med. Vi behöver inte föreställa oss framtiden, vi måste förstå nuet och hur detta redan förändrat hur vi alla agerar i ett komplext och nätverkande globalt samhälle. Verklig förändring i detta sammanhang handlar inte om teknik, det handlar om beteende.

William Easton presenterar tankesätt som kan genomföras och är hållbara. Hans uppdrag är alltid att göra utbildning och innovation till en viktig del av en organisation. För att inspirera detta är hans föreläsningar utmanande, kreativa och relevanta, men också personliga och engagerande.

Höjdpunkter
- Tidigare Rektor Berghs School of Communication
- Författare till flera böcker om ämnen som branding, utbildning och konst
- Tidigare redaktör för två konsttidskrifter och bidragit till ett flertal publikationer i Sverige, Storbritannien och USA
- Chef för Tensta Konsthall och intendent för internationella utställningar
- Föreläsare för en variation av företag som Atlas Copco, Philips, Johnson & Johnson, Valentin & Byhr Nordea och Swedbank.

William Easton har en bakgrund som konstnär, utbildare och konsult. Sedan en framgångsrik internationell konstkarriär har han arbetat som lärare och pedagogisk ledare i över 25 år i USA, Storbritannien, Kanada, Polen och Sverige. Han var rektor för Berghs School of Communication, chef för Tensta Konsthall och en senior global managementkonsult för Aegis Media. Han ger en unik blandning i sina föreläsningar av kreativitet och affärssinne och tror passionerat att det sätt där vi lär oss bäst är genom en aktiv process av engagemang. Hans föreläsningar är ofta humoristiska, insiktsfulla och framför allt relevanta.

William Easton

William Easton

Sök

Använd gärna vår avancerade sökning om ni vill kunna förfina sökningen efter föreläsare

Be om en offert

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2

Be om en offert

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2